dh. Marta  - 2008-04-23 18:51:53

w zeszłym roku wybrać fabułę było trudno ponieważ mieliśmy każdy przedział wiekowy na podobozie, w tym roku mamy ogromne ułatwienie gdyż będą sami HS oraz wędrownicy :D
Czas zacząć rozmyślania - przypominam, ze fabułam na być dostosowana do wieku oraz być interesująca dla wszystkich :D

Czekam na propozycje :D

Dh.Basienka - 2008-04-24 13:16:08

hm... no to ja pierwsza :P
kiedyś było takie reality show wyspa robinsona (albo może inaczej się to nazywało, nie pamiętam :P) były tam dwie drużyny i mieli do wykonania codziennie jakieś zadania (sprawnościowe, intelektualne itp.) drużyna która zwyciężyła miała jakieś przywileje wieczorem ... to mogłoby zmusić zastępy do większej rywalizacji, większych starać w wykonywaniu zadań ;)
nie wiem czy w tym samy programie, czy w innym ... był taki obrzęd,że wieczorem wszyscy zasiadali przy ogniu i nominowali jedną osobę która odpadała, my moglibyśmy nominować jedną osobę, która dostanie jakiś przywilej, coś jak nasz Nurtownik obecnie :P


P.S  proponuję, żeby Siejka i Milena wypowiedziały się w temacie ... pod kątem tego co one jeszcze w zeszłym roku na obozie chciały robić... są najbliżej naszych kochanych harcerzy ;)

Ala - 2008-05-03 14:17:12

Ponieważ nikt się nie garnie, to dodam coś od siebie.
Zacznijmy od tego, kogo mamy w drużynie i kto jedzie na obóz. Nie ma jeszcze listy, ale prawdopodobnie proporcje będą podobne jak na zbiórkach - w większości chłopcy w wieku średniogimnazjalnym. Interesują ich zajęcia wymagające dużo aktywności, z ciekawą fabułą i dodatkowo zachęcające do współzawodnictwa. W związku z tym wydaje mi się, że Wyspa Robinson (czy jak się zwał ten program) odpada - właśnie ze względu na brak fabuły. Bo jaki miałby być jej cel? Zdobycie największej ilości punktów? Nie brzmi to fascynująco. Ucieczka z wyspy? Oklepane, a w dodatku uniemożliwia wiarygodne umotywowanie współzawodnictwa. Poza tym, w tej konwencji nominacje na koniec dnia będą się źle kojarzyły.
Kto jedzie z dziewcząt? Zovi (chyba), Ada (chyba) - dwie malkontentki, które pewnie i tak będą niezadowolone i będą demonstrować swoją łaskawość, z jaką będą brać udział w zajęciach (zwłaszcza Ada) - w związku z tym ich upodobania można pominąć (chyba, że przewidujemy zawody w podrywaniu). A reszta to w większości (że tak to ujmę) Klub Kłendaja. Co to IMHO oznacza - że mają upodobania fabularne zbliżone do chłopaków, może tylko z większą ilością zagadek, a mniejszą ganianki. Poza tym - ma być ciekawie i wciągająco, trzeba na tyle zaciekawić, żeby chcieli nie tylko "oglądać" historię, ale również brać w niej udział, angażować się emocjonalnie, żeby im zależało na zwycięstwie.
Ja jak zawsze jestem za czymś w klimatach fantasy (nim odezwą się głosy protestu "ja tego nie lubię", "to jest głupie", "ja się na tym nie znam") proszę przeczytać moje uzasadnienie. Dobre fantasy ma zwartą fabułę, dużo wydarzeń, które można wykorzystać jako tło do zajęć i jasno określony cel (kluczowe jest słowo DOBRE, bo o chłamie nie piszę). W dodatku ma ten pierwiastek fantastyki, tajemniczości, który motywuje do odkrywania więcej, czyli angażowania w historię. Przy okazji wydaje mi się popularne wśród naszych harcerzy (o czym może świadczyć grupa słuchaczy, która gromadziła się przy mnie, kiedy opowiadałam "bajki" na obozach) - a uwzględnianie upodobań uczestników jest IMO najważniejsze.
Teraz konkretne propozycje - oczywiście "Slayers", a konkretnie seria NEXT (bardziej chodzi mi o serial niż o komiks). Świat (czyli tło) jest bardzo szczegółowo opisane i łatwo można znaleźć o nim informacje. Akcja jest wartka i właściwie z każdego epizodu można by zrobić ciekawe zajęcia, w dodatku dużo humoru. I oczywiście dobre zakończenie. A z Mazoku się walczy za pomocą pozytywnej energii (taki proharcerski motyw). Myślę, że fabuła spodobałaby się harcerzom, a o to głównie chodzi.
To jest moja propozycja.

milena - 2008-05-06 15:00:12

A więc... ja osobiście bardziej lubię takie tematy jaki zaproponowła Basia. :P
Myślałam o czymś takim jak np. Skarb Narodów, gdzie 2 ekipy szukały skarbu, znajdując po kolei wskazówki do jego odnaleienia... itp. A co tego co ja na obozie lubiłam robić to super były właśnie takie wypady grupami do lasu i robienie sobie bazy.... :D :p

dh. Marta  - 2008-05-06 20:15:25

hmmm no skarb narodów też ciekawy :D ogłnie im fabuła w konstrukcji prostsza tym lepiej zrozumiała i potem mimo wszystko ciekawa :)
czekam na dalsze propozycje
A może zrobimy ankietę wśród NURTU tym razem nie jedzie z nami nikt z młodych i można by spróbować :P

Dh.Basienka - 2008-05-06 23:33:40

hm.. zbiórka już w sobotę, to ankiete można spróbowac zrobić, co oni by chcieli i takie tam :P ja też jestem za raczej nie za bardzo skomplikowaną fabułą, żebyśmy sami się w niej nie zgubili :P może w sobote po zbiórce zrobimy sobie jakąś narade? ;> chwila główkowania ? co reszta o tym myśli? :>

Ala - 2008-05-10 13:11:21

I jak wyniki ankiety?

BTW, dlaczego pod nagłówkiem "Podobóz Nurtu" pisze "Forum KARY szczepu"? Ja rozumiem, że kadra to jest dopust boży, ale żeby to tak wszem i wobec manifestować?

Dh.Basienka - 2008-05-10 13:47:32

czytałam część karteczek ... i ludzie nie bardzo pisali w tym na temat :/

Ala - 2008-05-10 15:17:38

To jest, na przykład co pisali?
Ewentualnie można powtórzyć ankietę za tydzień.

Dh.Basienka - 2008-05-10 15:42:27

poczekajmy na komentarz Druhny, ale np ktoś wyskoczył, że chce namioty koedukacyjne i chyba był to koszo... co do fabuły to ktoś napisał, że wszystko jedno, to co kadra wymyśli ... i jakieś takie ... eh :P Druhno czekamy na podsumowanie :)

dh. Marta  - 2008-05-11 20:32:43

A. jaką fabułę byś chciał lub z czym związaną ?

1. z bieganiem, żeby spalić w lesie tłuszczyk
2. fabuła związana ze światem fantasty
3. Fantsta/sience fiction
4 Krymmilastyka pojęta bardzo ogólnie
5. wojna, obóz przetrwania
6. fabuła związana z czymś fantastycznem, tylko nie RPG ! albo coś z Indianami, wioskami :P
7 tutaj za chiny nie odczytam :P
8 nie mam pojęcia - w zależności od decyzji kadry
9. Wiedźmin
10. fabuła związana z przygodą
11. jakaś bajka
12. wojna
13. Star Trek
14. z magią
15. II wojna światowa
16. Slayers :)
17. brak pomysłu
18. coś tak czego nie odczytam oraz chyba " Tajna mapa" - chyba
19 .Wojna
20 kubuś puchatek
21. średniowiecze
22.taką jak ta zbiórka
23. średniowiecze - fantasy - RPG - ekonomi - hmmmm ciekawe połączenie - Marcin twoja zbiórka zrobiła furorę :P
24. LARP

Owoc - 2008-05-12 14:03:03

ja proponuje Kubusia Puchatka ;) fajna fabuła, bardzo wymagajaca jełsi dobrze zostanie przemyślana

Ala - 2008-05-12 16:40:51

dh. Marta  napisał:

23. średniowiecze - fantasy - RPG - ekonomi - hmmmm ciekawe połączenie - Marcin twoja zbiórka zrobiła furorę

Takie coś to już ja robiłam na zeszłym obozie.
Podoba mi się ta fabuła "brak pomysłu", tylko nie za bardzo wiem, jak miałyby wyglądać do niej zajęcia.

dh. Marta  - 2008-05-14 19:46:27

tak szczerze mówiąc jak sie przyjżeć dokładniej w sumie te wszystkie fabuły zmierzają w jednym kierunku, nie są jakieś rozbieżne

a dało by sie to wszystko upchać w fabułę Wiedźminowską ??

Ala - 2008-05-19 22:00:35

A czytała druhna "Wiedźmina"? (albo zapytam ogólniej - czy ktoś poza mną CZYTAŁ "Wiedźmina", bo gra się nie liczy, jako utwór osobny, wykorzystujący jeno motywy, a film to żenująca porażka nie warta wspomnienia).
Szczerze mówiąc, uważam, że akurat ze wszystkich światów fantasy, Wiedźmin to jeden z tych najmniej nadających się na fabułę obozu (no, może poza Kuszielem :)) - nie spełnia kryterium zwanego "pozytywnością". Generalnie (chodzi zwłaszcza o sagę), akcja toczy się w czasie wojny, wszyscy się mordują, panuje rasizm, wulgaryzmy, przekupstwo i to, no, rozwolnienie obyczajów. Już opowiadania są lepsze, ale trudno byłoby sklecić z nich sensowną fabułę. (jak ktoś chce, mogę udostępnić, bo mam książkę)
Jeśli wybieramy fantasy, to proponowałabym inny świat - moje propozycje to "Slayers", "Rapsodia", "WP", "Duszki", "Epoka Wielkich Odkryć", "Nigdziebądź" (tu się waham), "Kraina śpiących książek" (jeszcze nie mam przeczytanej, ale za kilka dni to się zmieni). Jak będzie trzeba, mogę napisać opis do każdego świata i krótki zarys problematyki, ale to jutro, bo Kłendaj potrzebuje komputera.

dh. Marta  - 2008-05-19 22:03:49

Znalazłam ciekawe opracowanie Wiedźmina, nawet mało rozbudowane takie idealne na fabułe choć racja - jak się zagłębi w tym bardziej to widać brak pozytywności.

Tak naprawdę potrzebna nam ciekawa fabuła, ale nie za bardzo rozbudowana w miliony przeróżnych różności i dużą ilością wątków - bo wtedy wszyscy sie pogubią łącznie z nami - już niejednokrotnie tak było.
A oto porpozycja Ali:

(będę streszczać przede wszystkim anime, dodając coś z mangi, ale mniejsza o to :P ) Czarodziejka Lina Inverse, ze swoim samozwańczym opiekunem i towarzyszem podróży przybywa do królestwa Xoany, gdyż słyszała, że znajduje się tam jedna z kopii Wszechbiblii. znajduje się ona w bibliotece pałacowej i jest wystawiana na widok publiczny raz do roku. W mieście spotyka swoją starą znajomą - księżniczkę Amelię - fanatyczkę sprawiedliwości. Amelia przybyła do królestwa z misją pokojową, gdyż władca Xoany i jego nader ambitna córka (czyli Martina) chcą zdobyć władzę nad światem (jakże ambitnie). Ponieważ wiedzą, że Amelia jest również czarodziejką, wynająli do ochrony pewnego czarowniko-wojownika - Zelgadisa (jak na ironię również jednego z przyjaciół Liny). Skracając - Amelia zostanie pojmana, ale potem uwolniona przez przyjaciół. Wtedy Martina uruchamia zbudowanego przez siebie golema, jednak dzięki zaklęciu Liny, udaje się go zniszczyć, niestety razem z zamkiem i przyległościami, jak również kopią wszechbiblii. Całe towarzystwo (czyli Lina, Gourry, Amelia i Zelgadis) ucieka z miasta w celu poszukiwania innej kopii. za nimi rusza Martina, której plany zostały właśnie n iecnie pokrzyżowane.
4 Alicja Kosmalska (19-05-2008 23:09)
Pewnego dnia poszukiwacze przygód spotykają pewnego mężczyznę, który przedstawia się jako tajemniczy kapłan Xellos. Mówi on, że został przysłany przez jego kościół w celu znalezienia zwoju, na którym zapisano, gdzie jest wszechbiblia. Zwój ten ma się znajdować w kryjówce rozbójników. Zostaje ułożony plan, mający na celu przejęcie zwoju - całe towarzystwo przebiera się za zbójców i próbuje dostać się do bandy, a potem do ich skarbca. W końcu jednak okazuje się, że ktoś zdradził i wyjawił hersztowi tożsamość przyjaciół. Zaczyna się wyścig do skarbca. W ostatnim momencie zjawia się Xellos, zabiera zwój i mówiąc, że jest fałszywy - niszczy go po czym znika. Pojawia się pytanie - kim naprawdę jest Xellos i jakie są jego zamiary.
4 Alicja Kosmalska (19-05-2008 23:17)
Drużyna dociera do miasta, w którym znajduje się gildia magiczna. Lina przypuszcza, że w jej zbiorach może być informacja o Wszechbiblii. Traf jednak chciał, że poprzedni szef gildii zaginął w tajemniczych okolicznościach - podejrzewa się, że miał konszachty z Mazoku. Teraz trwa wojna dwóch średnio zdolnych, ale bogatych i kłótliwych magów o przywództwo. Nikt nie zostanie dopuszczony do zbiorów gildii, jeśli nie zostanie rozwiązana kwestia przywództwa. Drużyna dzieli się na dwie grupy, które (przypadkiem) trafiają do dwóch magów. Zostaja zatrudnieni w celu przekonania tego drugiego o odwołanie kandydatury (np. malują dom grafitti, wpuszczają mu bańki mydlane itp). Ostatecznie drużyna łączy się, kiedy okazało się, że dwaj czarnoksiężnicy napuścili na siebie kolorowe demoniątka. Bałagan na szczęście udaje się uprzątnąć, a dwóch magów trafia do więzienia.
4 Alicja Kosmalska (19-05-2008 23:26)
Tymczasem, w nocy, pojawia się poprzedni przywódca gildii - Halcyform. Dowiedział się, że w mieście są poszukiwacze przygód szukający wiedzy i postanawia to wykorzystać. Porywa z więzienia dwóch magów i zwabia Linę z drużyną do swego domostwa (puszcza przy okazji plotkę, że ma kopię wszechbiblii). Lina z drużyną dają się nabrać i trafiają do lochów pełnych przerażających  istot (np. ślimaków, żab itp). Przy okazji spotykają potężnego, zamaskowanego Mazoku (za Chiny nie pamiętam, jak mu było). Skracając, okazuje się, że Mazoku obiecał pomóc Halcyformowi uzdrowić jego umierającą żonę, jeśli ten dostarczy mu Linę. Tutaj modyfikuję fabułę - znajduje się zaklęcie, dzięki któremu tę żonę udaje się uzdrowić, Mazoku zostaje pogoniony, a Halcyform się nawraca. Okazuje się jednak, że nie ma wszechbiblii i drużyna rusza dalej.
4 Alicja Kosmalska (19-05-2008 23:34)
W końcu przybywają do Saillune (czy jak się to tam  pisało) - księstwa Amelii. Okazuje się, że ojcec księżniczki, książe Philionel (w tej roli widzę Baka :P) zaginął, a do powrotu Amelii władzę sprawuje jego brat. Amelia, jako następczyni tronu jest zagrożona, ale przyjaciele czuwają, żeby włoś jej z głowy nie spadł. W dodatku w okolicy pojawia się tajemniczy bohater, który w imię sprawiedliwości pomaga innym. Niestety, na dworze grasuje dwóch czarnoksiężników - Kanzel i Mazenda. Nikt im nie ufa - i słusznie gdyż są to dwaj Mazoku. Wkrótce okazuje się, że zniknięcie Philionela to ich sprawka, ale siąże wymknął im się i to on udaje tego superherosa. Niestety, Mazenda rzuca na Linę urok i dziewczyna tymczasowo traci magiczne moce. Udaje się w podróż, żeby je odzyskać, podczas gdy reszta drużyny pilnuje Philionela.

dh. Marta  - 2008-05-21 13:54:15

Jest kolejny pomysł fabuły, który zaproponowała Gosia :)

Twierdza Szyfrów :D - przenosimy sie w czasy II wojny światowej, będziemy łamać szyfry, strategiczne akcje tworzyć, ta fabuła ma przewagę ze względu na to, że możemy przemycić do fabuły w widoczny sposób wartości, których brak nam w pracy śródrocznej: patriotyzm, odwagę, honor, wartość drugiego człowieka itd. Można tutaj sporo ciekawych elementów wkleić i w przyjazny sposób zapoznać z historią.

milena - 2008-05-22 20:38:08

Ja jestem zdecydowanie za Twierdzą Szyfrów :p

www.zmienmyswiat.pun.pl www.am6.pun.pl www.narutogra-rpg.pun.pl www.dragonpbfball.pun.pl www.bachus.pun.pl